Om Sveberg Barnehage SA

Sveberg Barnehage SA er et samvirkeforetak som eies av foreldrene. Barnehagen, som ble åpnet i 2003, ligger i Malvik kommune.

Organisasjonsstruktur

Foreldregruppen som til enhver tid har barn i Sveberg barnehage eier og driver barnehagen. Alle medlemmer av barnehagen går inn med en andel som tilbakeføres ved utmelding. Barnehagen skal sikre et samarbeid med barnas hjem og skal ha et samarbeidsutvalg (SU) og et foreldreråd.

Foreldrerådet består av alle foreldre/foresatte og skal fremme felles interesser og bidra til et godt samarbeid mellom barnehagen og foreldregruppen.

Samarbeidsutvalget skal være et rådgivende, kontaktskapende og samordnende organ. Samarbeidsutvalget består av foreldre/foresatte og ansatte i barnehagen, slik at hver gruppe er likt representert.

Barnehagens høyeste organ er årsmøtet. På Årsmøtet velger Foreldrerådet et styre som, sammen med daglig leder, drifter barnehagen. Styret sørger for at barnehagen drives i samsvar med gjeldende lover, regler og avtaler, budsjett og økonomistyring, samt behandler personalsaker. Årsmøte avholdes på våren.

En opplevelsesrik hverdag

Barnehagen har tre avdelinger: Kongla, Bjørka og Linerla. Maurstua er vår utegruppe hvor barna er det siste året før de begynner på skolen. I barnehagen møter barn og foreldre en kompetent personalgruppe. Vi ønsker å være til inspirasjon for foreldre og barn slik de er til inspirasjon for oss. Gjennom et nært og godt foreldresamarbeid vil vi legge til rette for utvikling av det spesielle og individuelle hos det enkelte barnet i trygge og allsidige omgivelser.

Sveberg barnehage skal være en fantastisk arbeidsplass, og en trygg og sosial læringsarena for alle barn. Et sted hvor dere foreldre skal føle tilhørighet og ha mulighet til å påvirke. Barnehagen skal være en møteplass, hvor dere foreldre kan knytte bånd dere imellom. Vår barnehage skal bære preg av humor, åpenhet, tillit og gjensidig respekt.

Barnehagen har et bevisst forhold til kosthold med fokus på å ha et rikt tilbud av frukt og grønt, samt 1 varmtmåltid i løpet av uka. Gjennom måltider og matlaging får barna utvikle matglede og innsikt i veien fra mat til måltid. Flere ganger i året arrangerer vi "Superdag". Da kan hele familien spise hos oss mot en liten kompensasjon. For midlene vi får inn, investerer vi i utstyr som kommer barna tilgode.

Vår visjon "en opplevelsesrik hverdag" skal gjenspeile alt vi gjør i hverdagen. Vi har voksne som elsker å være ute på tur, noe som smitter over på barna. I naturen og nærmiljøet finner vi gode arena for unike opplevelser.

Naturen ligger tett på oss med skog, lysløype og mange små og større vann. Her kan vi gå på ski, skøyter, padle kano, plukke bær, fiske og undre oss sammen med nysgjerrige barn. Vi kan lage mat på bål eller ovnen vi har i gamma som står på Soltoppen. Vi har et nært og godt samarbeid med Sveberg Skole og flere av kommunens private og kommunale barnehager. Vi disponerer idrettshallen på Sveberg to dager i uka, og den flotte kunstgressbanen og lekeplassen til skolen bruker vi aktivt til lek og fysisk utfoldelse.

Barnehagens åpningstider kl.: 06:45 - 17:00

Du finner oss også på Instagram og Facebook under brukernavnet @svebergbarnehage.
Følg oss gjerne!