Våre samarbeidspartnere

Sveberg Barnehage har et godt samarbeid med flere andre instanser:

Dronning Mauds Minnes Høgskole

Vi har et viktig samarbeid med DMMH. Barnehagen samarbeider med DMMH gjennom kurs, prosjekter, veiledning, samt at vi er praksisbarnehage for deres studenter. Vi ser på studentene som en stor faglig ressurs. De har et systemblikk, samt at de gir gode innspill som bidrar til å utvikle barnehagen videre.

Sveberg Skole
Gjennom BRO har vi utviklet et tett samarbeid med Sveberg skole. Vi har utarbeidet en prosjektplan som sier noe om hvordan samarbeidet i overgangen fra barnehage til skole skal være. Barnehagen får også disponere bibliotek og idrettshall ved skolen.

Andre barnehager

Vi samarbeider med de andre private barnehagene i Malvik kommune. Styrernettverksmøter, felles planleggingsdager, foreldremøter og personalmøter innad i kommunen.

Malvik Kommune

Vi har et tett samarbeid med Malvik kommune. Styrernettverksmøter og” Tidlig innsats” har gjort at vi har fått til et tett faglig samarbeid. Kommunene har også tilsynsmyndighet ovenfor private barnehager og kommer ut i de private barnehagene annethvert år.

Private Barnehagers Landsforbund (PBL)

Vår barnehage er medlem av PBL. Gjennom dette medlemskapet får vi tilgang til hjelp og rådgivning på mange områder som omhandler barnehagedriften, samt kurs, konferanser og andre arrangementer.

Sveberg barnehage er en IA-bedrift. Det innebærer at barnehagen er en del av avtalen mellom regjeringen og arbeidslivet som skal sørge for et mer inkluderende arbeidsliv til det beste for den enkelte arbeidstaker, arbeidsplass og samfunnet. Avtalen skal bidra til å forebygge og redusere sykefraværet, styrke jobbnærvær og bedre arbeidsmiljøet, samt hindre utstøting og frafall fra arbeidslivet.

REKOM - Regional ordning for barnehagebasert kompetanseutvikling en målrettet kompetanseutvikling for alle ansatte skal bidra til at alle barn får et barnehagetilbud av høy kvalitet. Ordningen for barnehagebasert kompetanseutvikling gir kommunene ansvar for kvalitetsutviklingen i barnehager i langsiktige samarbeid med universitets- og høyskolesektoren. Statlige midler overføres til kommunene og fylkeskommunene viaFylkesmannen og skal stimulere til kvalitetsutvikling i barnehagen.