Friluftslivets uke

Denne uka har vi tatt del i den nasjonale markeringa av "Friluftslivets uke".

"Barnehagen skal bidra til at barna blir glade i naturen og får erfaringer med naturen som fremmer evnen til å orientere seg og oppholde seg i naturen til ulike årstider." (Rammeplan 2017, s. 52)

Som en barnehage som har natur- og friluftsliv som satsningsområde er det en stor selvfølgelighet at vi måtte ta del i den nasjonale markeringa av "Friluftslivets uke". Alle barna i barnehagen har tatt del i denne markeringa - ut fra barnas egne ferdigheter, interesser og erfaringer.

Det har vært mange ulike turer i nærområdene, og Linerla og Maurstua hadde heldag på Midtsandtangen onsdag. Vi har hatt fokus på å gi barna gode naturopplevelser, og naturen har vært en fantastisk arena for lek og læring gjennom hele uka.