Godt nytt år!

I morgen, mandag 3. januar, ønsker vi alle velkommen tilbake igjen etter juleferien.

Barnehagen fortsetter driften på gult nivå, jf. trafikklysmodellen. Hva dette innebærer er beskrevet i barnehagens beredskapsplan for pandemi (tilgjengelig gjennom eBarnehage), men her er en kort oppsummering av det som påvirker dere foreldre og barna.

• Normale åpningstider (06.45-17.00).
  • Foreldre skal i hovedsak ikke lengre inn i barnehagen enn garderobe.
  • Vi oppfordrer foreldre til å bruke munnbind.
  • Foreldre må holde minst en meters avstand til ansatte og andre foreldre.
  • Trengsel på vei inn og ut av barnehagen, i garderober osv. skal unngås. 2-3 foreldre pr. avdeling av gangen i garderoben som leverer/henter. Ser man at det blir trengsel, vent ute.
  • Ikke tillatt å ta med leker hjemmefra.
  • Barnehagen er inndelt i kohorter (på gult nivå er dette avdelingene). To kohorter kan samarbeide for praktisk gjennomføring av barnehagedagen, og disse kan ha samme lekeområde ute. Kohorter som ikke samarbeider har adskilte lekeområder ute. Blanding av barn og ansatte på tvers av kohortenene begrenses så langt det er mulig.
  • Møter og samtaler gjennomføres i hovedsak digitalt, men kan ved behov avholdes i barnehagen med smitteverntiltak (se beredskapsplanen).

Minner om at barn med nyoppståtte luftveissymptomer og/eller sykdomsfølelse skal ikke møte i barnehagen, selv om symptomene er milde. Dette gjelder også ansatte og foreldre, uansett vaksinestatus.

Fortsatt viktig med god hånd- og hostehygiene.