Nasjonal aksjon med stenging av barnehager

Les mer om aksjonen her

I morgen, 24. november, deltar vi i Sveberg Barnehage i en nasjonal markering mot regjeringens forslag til kutt i tilskudd på mange hundre millioner kroner til private barnehager. Markeringen skjer etter at styret i PBL (Private Barnehagers Landsforbund) ber medlemsbarnehager landet rundt om å holde stengt fra kl. 14.00 og ut dagen.

Vi beklager sterkt den ulempen markeringen vil gi dere foreldre. Men vi gjør dette fordi de foreslåtte kuttene vil svekke vår, og andre private barnehagers, forutsetninger for å tilby tjenester av høy kvalitet, til beste for barna i barnehagen.

Fordi barna er viktigst, har vi en plikt til å si tydelig ifra.

Denne videoen forklarer hvorfor barnehagene aksjonerer:

Hva skjer ved kutt i tilskudd? I denne videoen får du forklaring på hvilke konsekvenser kutt i tilskudd har for barnehagene:

10 fakta om private barnehager

Pensjonskutt i barnehager