Resultat innsamlingsaksjon

Vi ønsker å takke alle som har bidratt til barnehagens spleis for årets TV-aksjon. Beløpet som er samlet inn fra vår barnehage ble kr...

Vi ønsker å takke alle som har bidratt til barnehagens spleis for årets TV-aksjon. Beløpet som er samlet inn fra vår barnehage ble kr. 10 140,-

Dette er veldig bra! Vi ble tredje største giver fra Malvik :)

Hele beløpet som er samlet inn er i dag overført til TV-aksjonen.

Årets TV-aksjon samlet inn penger til Plans arbeid for å bekjempe barneekteskap. Det er pr. i dag totalt samlet inn kr. 243 310 609,-. Dette vil være et stort bidrag til kampen mot barneekteskap. Plans løfte er at de med pengene skal jobbe med de underliggende årsakene til at barneekteskap skjer. Dette er blant annet fattigdom, kultur, tradisjon, svakt lovverk og at jenter ikke går på skolen. Plan skal legge til rette for at jenter kan gå på skolen, at jentene selv og de rundt dem kjenner til rettighetene sine. De skal jobbe for at lover som forbyr barneekteskap er på plass og at loven overholdes.

Hele Norge engasjerte seg i årets TV-aksjon, og vi så også at barna ble engasjerte. De har hatt mange spørsmål og tanker om temaet. Gjennom samlingsstunder og barnesamtaler opplever vi at de forstår viktigheten av at vi bryr oss, og at alle barn har rett på en god og trygg barndom.