Årets innsamlingsaksjon

Tradisjon tro har Sveberg Barnehage også denne høsten en innsamling til et veldedig formål. I år ønsker vi å være med å støtte TV-aksjonens innsamling til Plans arbeid for å bekjempe barneekteskap.

Konsekvensene av barneekteskap er store, - ikke bare for jentene som giftes bort, men for barna deres og samfunnet de lever i. Barneekteskap bremser utvikling og opprettholder fattigdom. Der jenter giftes bort som barn og mister mulighet til å gå på skole, øker risikoen for at de utsettes for vold og overgrep.

I barnehagen skal barna få lære mer om barns rettigheter gjennom FNs barnekonvensjon. Det er et viktig budskap å fortelle barn at det finnes barn som kanskje ikke har det like trygt og godt som de selv.

Vi håper at familier, venner og gode naboer i lokalmiljøet har lyst til å gi et bidrag til årets aksjon. Barn har rett til å bestemme over eget liv og kropp! 💙