Kunstprosjekt på Linerla

I arbeid med fagområdet skal personalet stimulere barnas nysgjerrighet, utvide deres forståelse og bidra til undring, undersøkelser, utprøvinger og eksperimentering. Barnehagen må legge til rette for og videreutvikle barnas kreative prosesser og uttrykk. (Rammeplan, 2017)

På Linerla henger det nå fantastiske kunstverk på utstilling. De har brukt ulike teknikker, og det som kanskje var mest populært var å bruke "sukker-sand" i malinga. Barna har brukt sand fra sandkassa - og sila og sila og sila... - Helt til det ble "sukker"!

I Rammeplanen står det at personalet skal "stimulere barnas nysgjerrighet, utvide deres forståelse og bidra til undring, undersøkelser, utprøvinger og eksperimentering. Barnehagen må legge til rette for og videreutvikle barnas kreative prosesser og uttrykk." (s. 51).

I dette prosjektet, hvor barna har fått bruke ulike teknikker i sitt arbeid med kunst, får barna mulighet til å utforske, være nysgjerrige, eksperimentere, sanse og oppleve.