Friluftslivets uke 2018

1. til 9. september feiret hele landet naturen og norsk friluftsliv - noe Sveberg Barnehage selvfølgelig tok del i. Uke 36 ble en innholdsrik uke for barna med turer av ulike slag i skog, mark og nærmiljø.

Maurstua hadde base på Stavsjøen hele uken. Dyrelivet ved Stavsjøen er mangfoldig, vi har studert både ørret, øyenstikker, rumpetroll og frosk. Nydelig høstvær har gitt oss flotte turer på vannet i kano og båt...

De andre avdelingene møtte i barnehagen om morgenen, men brukte hele dager ute på tur i skogen. Det ble laget lunsj på bål, oppdagelsesferd inn i skogen mellom trær og tuer. Blåbær og tyttebær ble plukket og spist til den store gullmedalje. Vi har lært om allemannsretten og hvorfor det er viktig med sporløs ferdsel i naturen vår. Linerla-barna har nå blitt godkjente naturvakter!

Hva finnes inni hula der mon tro...??                       I Ekornskogen møtte vi på Nøtteliten.

Balanse på bom er morsomt og utfordrende!            Vi fyller på med mat på fuglebrettet.

Sovestund for de yngste barna i teltet.

Naturbingo!                                                            Kantareller er spiselig sopp som vi kan plukke.