Klatring med Furukonglan

Når den deilige, myke snøen lar vente på seg, og nærområdet er dekt av mye is og hard snø, da finner 1-åringene på noe morsomt innendørs i stede!

For de aller minste i barnehagen har ikke nærområdet så mye å by på for tida, annet enn is og glatte underlag. For en liten kropp er det vanskelig å holde balansen, gå og komme seg frem uten å falle og slå seg på isen. Derfor retter vi fokuset mot andre aktiviteter, som f.eks. klatring.

I dag har noen av 1-åringene fått prøvd seg i klatreveggen i barnehagen. En opplevelse som bød på utfordring, mestring, spenning og glede. Litt skummelt i starten, før man forsto at man skulle holde seg fast i "takene" i veggen. Like spennende var det å få lov å "disse" i selene!